vrijdag 30 april 2010

Koninginnedag

Koninginnedag 2010. Traditioneel naar Amsterdam, feesten, mensen kijken, rommel kopen in het Vondelpark, een Happy Meal eten in een gore en overvolle MacDonalds, en voor lul lopen met een of ander oranje kledingstuk aan. In één woord gezellig. De dag liep zo goed als vlekkeloos, ondanks dat we met OV gingen en tegen alle adviezen in via CS reisden, hebben wij geen enkele vertraging opgelopen, dat terwijl CS toch enkele uren gesloten was vanwege een paar debielen die over de rails liepen.

Een klein dompertje was er wel, maar daar had ik zelf alleen last van. Aan het eind van de middag scheidde ik mijn weg van de rest van het gezin, en ging op pad naar de Wallen. Daar hoopte ik een leuke prostituee te vinden om me even mee bezig te houden. Eerst me door de drukte heen wurmen, en dan maar "go with the flow" me laten leiden door die andere honderden, zo niet duizenden mensen, (gezinnen, stellen, en "stoere" zatte pubers) die met rode koontjes door de dierentuin lopen onder het mom van "kijken, kijken, niet kopen" gezellig aan het hoertjes-kijken zijn. En ik vind het nog leuk ook.....
Het leukste moment was een stel (man en vrouw beiden rond de 25) die samen van raam naar raam gingen en zich samen serieus naar binnen probeerden te praten voor €50.00  Maar voor zover ik het heb kunnen volgen was er geen prostituee die dat de moeite vond. Maar mogelijk hebben ze wel iemand gevonden die het de moeite vond, dit is ons namelijk ook ooit gelukt.
Maar vandaag had ik niet veel geluk, veel ramen waren gesloten (de gevolgen van het Amsterdamse bestuur wordt steeds zichtbaarder, mijn mening daarover komt later vast wel eens aan bod). En achter de ramen die wel in gebruik waren zaten niet de type vrouwen die ik aantrekkelijk vind. "Te oud", "te secretaresse", of simpelweg "te blank", veel Oostblok vrouwen. Even zag ik 2 leuke meiden, maar dat was in het begin van mijn wandeling (graag wil ik eerst alles zien voor ik mijn keuze maak) maar daarna heb ik ze niet meer gezien. Vermoedelijk hadden ze het te druk met andere "toeristen". Na 3 kwartier slenteren en kijken heb ik het opgegeven en heb me weer bij de rest van het gezin gevoegd, die gezellig een ijsje waren wezen eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten